Księga

Księga- spis wszystkich gatunków istot żyjących na świecie. Część z nich można spotkać w Las Vegas. Można znaleźć tu krótki opis, zalety i słabe strony. Wszystko co jest spisane poniżej znalezione zostało w księgach i pamiętnikach rodzinnych bądź przez osobiste ich spotkanie. Każdy może dodać własną istotę nie opisaną (bądź uzupełnić tę która już jest)
Gatunki umieszczone w Księdze mogą być używane w opowiadaniach. A istota jest postacią niezależną, jej charakter i stosunek zależy od osoby piszącej.
Jak czytać księgę:
W katalogu jest kilka gatunków numerowanych od 1 do 6
Poniżej jest podgatunek numerowany 1.1 ( pierwsza liczba oznacza gatunek z katalogu / liczba druga kolejność numerowania )

Katalog
1. Nefilim

Nefilim (uproszczona nazwa neflim, byli w starożytnej Grecji nazywani herosami, często można spotkać się z nazwą giganci) to potomek anioła z pierwszej bądź dalszej linii.
 Nefilim pojawiają się kilka razy w Starym Testamencie i mitologi hebrajskiej. W wielu źródłach przypisywane jest im czynienie zła na Ziemi, za co na ludzkość został zesłany potop.  Księga Henocha przedstawia nefilim jako istoty niegodziwe, niszczące ziemię, zabijające ludzi i praktykujące kanibalizm. Jako potomkowie aniołów duchy nefilim nie mogły umrzeć tak jak ludzie podczas potopu, została im odebrana tylko ich ziemska powłoka, sami natomiast pozostali na Ziemi w postaci bezcielesnych demonów. Odtąd nękają ludzkość tak, jak robili to w czasach przed potopem, zazdroszcząc śmiertelnikom ciał i możliwości zbawienia. Nie wiadomo dlaczego tak są opisywani. Są przypuszczenia ,że nefilim kiedyś było bardzo dużym i potężnym plemieniem, a istoty ciemności bojąc się ich próbowali zwrócić innych przeciw nim.
Z roku na rok nefilim jest coraz mniej. Przypuszcza się że w XIX, XX i XXI wieku jest ich niewiele ponad 100 osób na całej ziemi. Sami nazywają siebie Łowcami Ciemności a swą wiedzę przekazują z pokolenia na pokolenie.
Zalety: dobrze władają bronią białą i palną, którą na ogół sami tworzą, odziedziczają jakiś dar po anielskim przodku, widzą świat takim jakim jest - posiadają umiejętność błyskawicznego rozpoznawania demonów i istot demonicznych oraz są mniej podatni na magię demonów i istot demonicznych. Są silniejsi, szybsi, wytrzymalsi oraz mają bardziej wyostrzone zmysły od śmiertelników, głownie dzięki treningom. Istnieją wzmianki że się nie starzeją ale nie jest to potwierdzone.
Słabość: są słabsi od istot demonicznych, łatwo ich zabić w połowie wciąż są ludzmi, jest ich o wiele mniej niż istot z którymi walczą.
Z księgi Blackwood'ów 
2. Anioł

Anioły to istoty niebiańskie. Często występują w Starym Testamencie (np. Rdz 3, 24; księgi prorockie). Biblia nie mówi jednak wiele o naturze i rodzajach tych bytów. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w pismach kabalistycznych oraz w apokryfach.
Anioły pojawiały się  wierzeniach starożytnych ludów np. Sumerów.
Księga Henocha składa się z pięciu części. Pierwsza z nich zwana ,,Księgą Obserwatorów" opisuje upadłych aniołów zwanych Obserwatorami którzy związali się z ludzkimi kobietami nadając początek rasie Nefilim. Grupą 200 aniołów, jacy zbuntowali się przeciwko Bogu i zeszli na Ziemię dowodził Semjaza.
Zalety: moc aniołów jest bardzo rozległa, w zależności jaki miał wyznaczony obowiązek taką dostawał moc. Każdy anioł jednak potrafią czytać w myślach, wiedzą wszystko o danym człowiek , znają ich lęki, obawy
Słabość: aniołowie pojawiają się rzadko i niewiele o nich jest zapisane, wiadome jest jednak że muszą słuchać rozkazów Pana i nie mogą wpływać na ludzki umysł (w odróżnieniu od demonów)
Z księgo Blackwood'ów

3. Demon

Demony to istoty które można podzielić na bardzo wiele kategorii i ras można spotkać się z bardzo wieloma nazwami np. diabeł, byt nadprzyrodzony , zły byt. Jedyne co je łączy to okrucieństwo i lubowanie się w dręczeniu oraz wywoływaniem chaosu. Powstanie jest nie znane, przypuszcza się że powstały razem z niebiańskimi istotami, poprzez potrzebę zachowania równowagi, często spotyka się ze stwierdzeniem że demony powstały w chwili upadku istot niebiańskich.
Najczęściej spotyka się podział na:

  • Upadłych- anioły które sprzeciwiły się Bogu i upadły (zostały potępione), stały się demonami., które na ogół przebywają w ciele jakie opętały, można je rozpoznać po całkiem czarnych oczach (bez białek) Są to również demony które powstały w piekle,  każdy demon jest inny i nie ma takiego samego ( np. Lucyfer, Samael, Lewiatan itp)

Zalety: mają podobne moce co anioły, demony te potrafią czytać w myślach, przez co są dobrymi kłamcami i manipulantami, są wstanie poznać wszystkie nasze leki i  słabości. Mogą również opętywać ludzi, którzy w tym czasie są tak jakby uwięzieni we własnym ciele, pozbawieni woli. Wiedzą co demon robi ale nie są  wstanie nic zrobić. Z tymi demonami można również zawierać pakty.

Słabości: Demony osłabia sól i żelazo, a jedynym sposobem na pozbycie się demona jest jego odwołanie dzięki różnym rytuałom, pomocny jest Klucz Salamona gdzie jest to opisane.


  • Nadrzędnych- są to demony rozumne, podległe pod Upadłych, występują w gatunkach, 










Zalety: w zależności od gatunku, jednak są podobne do Upadłych lub Podrzędnych, niektóre potrafią również opętywać albo omamiać ofiarę. 

Słabości: Każdego można zabić w określony sposób, nie które mogą wrócić jednak tych którzy zostali przemienieni (byli śmiertelnikami) nie powracają



  • Podrzędnych- demony te nie posiadają zdolności planowania czy ,,myślenia" przypominają zwierzęta i działają na rozkaz Nadrzędnych. 


Zalety: przypominają zwierzęta, są jednak od nich silniejsze, szybsze, wytrwalsze, wiele z nich może się przemieszczać w obłokach dymu czy mgły, teleportować, na ogół mają wyznaczony cel przez demona Nadrzędnego lub Upadłego i będą do niego dążyć aż do śmierci a po regeneracji w piekle wznawiają ten cel.
Słabości: można je łatwo zabić, wszystkie sposoby będą działały jednak po zabiciu trafiają do piekła gdzie się regenerują i po jakimś czasie mogą powrócić


Z księgi Blackwood'ów
4. Wampir (demon Nadrzędny)

Wampiry są to  istoty demoniczne przypominające człowieka, często można spotkać się z nazwą upiór, żywy trup i pijawka.
 Powstały w chwili gdy na Ziemię zeszły demony zwane Strzygami, które żywiły się ludzką krwią ,i przemieniały je w istoty sobie podobne.
Zalety: szybkość, siła, wytrzymałość wyostrzone zmysły, przemieszczają się niespostrzeżenie i błyskawicznie.Nie starzeją się i są niemalże nieśmiertelne. Potrafią manipulować umysłami ludzkimi. Mogą zmieniać ludzi w wampiry przez co, co chwila powstają nowe.
Słabość: wrażliwość na słońce, nowo przemienione mogą nawet spłonąć, jednakże z wiekiem potrafią się uodparniać na promienie słoneczne, zabić je można tylko przebijając serce srebrem, a osłabić kołkiem osinowym ( Według niektórych autorów wstręt do srebra (jak również przebicie osinowym kołkiem) ma swoje początki w religii, konkretnie u Judasza Iskarioty, który po zdradzie Chrystusa rozsypał srebro -budzące u niego wstręt- oraz powiesił się na drzewie, z którego wykonywano kołki osinowe.)  Często pojawia się wzmianka o konflikcie z wilkołakami.
Z księgi Blackwood'ów

5. Likantrop (demon Nadrzędny)

Likantrop to istota demoniczna przypominająca człowieka, często można spotkać się z nazwą wilkołak.
Powstały podobnie do wampirów nie znana jest jednak nazwa demona (lub demonów) który to zapoczątkował. Człowiek zaatakowany przez likana pod postacią wilka  który przeżył, zawsze przemienia się w likana. Istnieją wzmianki że lunatycy są narażeni na likantropie.
Zalety: zmiana w wilka, szybkość, siła, wytrzymałość, wyostrzone zmysły nawet bez przemiany, tak jak i wampiry są ciężkie do zabicia.
Słabość: są całkowicie zależne od faz księżyca, nowo przemienione nie potrafią kontrolować przemiany z czasem są zdolne nauczyć się samokontroli. Osłabia je tojad (można też oczyścić tym ranę zadaną przez wilkołaka ale nie zawsze działa, liczy się czas podania tojadu i głębokość rany)  Jedyne co je może zabić to przebicie serca srebrem.
Z księgi Blackwood'ów
6.Czarownica (demon Nadrzędny)

Czarownice to istoty demoniczne zajmujące się magią, często można spotkać się z nazwą: wiedzmy.
Historia czarownic jest różna. W chrześcijańskich wierzeniach ludowych przyjmowano, że zdolność czarowania nabywa się przez podpisanie umowy z szatanem.
Apokryf głosi że: Aniołowie ujrzeli kobiety ziemskie i za namową ich dowódcy, Szemihaza, złożyli przysięgę, że spłodzą z nimi dzieci. Dwustu aniołów zstąpiło na Ziemię, każdy wybrał sobie kobietę, którą nauczył czarów i zaklęć. Ze związków tych narodzili się giganci, wysocy na trzy tysiące łokci. Ponieważ ludzie nie mogli ich utrzymać, giganci obrócili się przeciwko nim. Księga Henocha przedstawia gigantów jako istoty niegodziwe, niszczące ziemię, zabijające ludzi i praktykujące kanibalizm. Jako potomkowie aniołów duchy gigantów nie mogły umrzeć tak jak ludzie podczas potopu, została im odebrana tylko ich ziemska powłoka, sami natomiast pozostali na Ziemi w postaci bezcielesnych demonów. Odtąd nękają ludzkość tak, jak robili to w czasach przed potopem, zazdroszcząc śmiertelnikom ciał i możliwości zbawienia.
Uznaję się więc że matkami nefilim są kobiety które stały się czarownicami. Kobiety te widząc cierpienie i rzez swych dzieci zwróciły się przeciw Panu i Aniołom.
Zalety: rozległe władanie magią, czarownice dzielą się na sabaty, każdy z nich zajmuje się inną magią
Słabość: łatwo je zabić, bez magii są bezradne
Z księgi Blackwood'ów
Pod katalog
2.1 Anioły Strefy Pasa Ziemskiego

Każdy stopień na okręgu ziemskim ma swojego anielskiego zwierzchnika. Każdy z tych 360 Aniołów ukierunkowuje, strzeże i formułuje czas i właściwość czasu. Ziemski pas pokrywa się z astrologicznym zodiakiem.
Zalety: kontrola nad czasem, mogą przyśpieszyć, cofnąć i zatrzymać czas. Ich moce są najsilniejsze w czasie gdy słońce znajduje się w gwiazdozbiorze odpowiadajacym mu znku zodiaku Każdy z nich posiada  też swoją (inną) moc, często jednak działają w grupach składających się z 30 aniołów poszczególnych znaków
Słabości: mają ograniczenie mocy, słuchają rozkazu Boga i nie mogą zrobić nic nad rozkazem, nie mogą również używać mocy na ludziach, którzy mają wolna wolę.
Z Księgi Alexis Black 
Imiona 360 Aniołów Strefy Pasa Ziemskiego


3.1 Strzyga ( Nadrzędne) 

Strzygi należą do jednej z ras demona.Od nich wywodzą się wampiry.
Z księgi Blackwood'ów


3.2 Furia (Nadrzędne)

Furie (inna nazwa- Erynie) to demony przypominające kobiety, mają splecione włosy różnego rodzaju tatuaże na twarzy i ciele oraz ostre pazury. Demony te polują na każdego kto przelał krew, (na każdego kto kogoś zamordował, nawet w obronie własnej, albo zranił, nawet przez przypadek, ) prześladują do momentu zabicia ofiary. Polują na śmiertelników, Łowców Ciemności oraz inne demony.
Zalety: teleportują się w obłokach dymu, są odporne na większość mocy, mają ostre pazury które przetną każdy materiał, są silne, są nieśmiertelne, nie da się ich zabić
Słabość: aby wypędzić Furie trzeba je zwabić w środek narysowanej lilii i rozsypać czarne owoce. (są wzmianki że można ją wypędzić poprzez odgryzienie sobie palca, ale nie sprawdzaliśmy tego)
Z księgi Eriki Fallen i Roth'a Blackwood'a
opowiadanie 1
opowiadanie2 


3.3. Ażi (Nadrzędne)

Ażi- ( inna nazwa Baba Jaga ) demon leśny, smok posiadający okrutne kobiece wcielenie przypominający wyglądem babę jagę. Starucha której towarzyszy kot wąż lub kruk .Baba jaga była władczynią dzikich zwierząt oraz panią świata zmarłych
Zalety: Zła stara kobieta zajmująca się czarna magią. Jest istotą porywającą błądzących po lesie ludzi zwabiająca do siebie dzieci gotowała je w kotle i pożerała ze smakiem. Osoby dorosłe zaś dusiła wielkimi obwisłymi piersiami. Jędza potrafiła zsyłać przeróżne groźne choroby na ludzi.
Słabość: Babę jagę łatwo można było unieszkodliwić wmawiając w nią jej osobistą urodę, mądrość i wiedzę, przez co nabierało się jej zaufania. Razem z rozmówcą kierowała się do domu na skraju lasu gdzie przeważnie więziła porwane dzieci. Najprostszym sposobem by raz na zawsze pozbyć się Baby Jagi było spalenie jej żywcem
Z księgi Nik'a Blacken'a




3.4 Piekielne ogary (Podrzędne)

Piekielne ogary - rodzaj demonów podrzędnych, podległych dużej ilości demonów Nadrzędnych. W piekle mają postać gęstego, czarnego lub czerwonego dymu, formującego kształt psa o świecących oczach. Na ziemi przyjmują cielesną formę psa o czerwonej lub czarnej sierści, oczy pozostają bez zmian. Demony te obecnie najczęściej sprowadzają do piekła tych, którzy podpisali pakt z diabłem, bądź szukają daną osobę wskazaną przez demona Nadrzędnego.
Zalety: Nie można ich zabić, a jedynie odesłać do piekła; działają w stadach, często bardzo licznych; są silniejsze, szybsze oraz zwinniejsze niż zwykłe psy.
Słabości: Są tylko nieznacznie bardziej wytrzymałe niż zwykłe psy, więc dość łatwo się ich pozbyć.


Z Księgi Alexis Black 

3.5 AriKaRun (Upadły)

Demon o potężnej sile i polu działania .Wierzono w niego w starożytnych Chinach i oddawano mu cześć oraz składano ofiary na ołtarzykach ofiarnych. Demon upodobał sobie starą Anglię , w związku iż ten teren posiadał mnóstwo kanałów i studzienek ściekowych co było sprzyjającym terenem do zamieszkania przez demona .Na ogół wyłaniał się ze studzienki jako szaro zielona bardzo cuchnąca maź ,która powoli przybierała kształt człowieka by po chwili przeistoczyć się w piękna porcelanowa delikatną lalkę. Demon opętywał swoją ofiarę i w efekcie wysysał z niej życie (energię życiową) i pozostawiał swoją ofiarę martwą. Charakterystyczną cechą  ofiar AriKaRun były zszyte usta i powieki oraz szary wygląd skóry ciała.
Zalety: Demon potrafi się  szybko dematerializować co powodowało że ciężko było go zabić i zlokalizować, był nie uchwytny, potrafił opętywać ofiary i przybierać postać lalki

Słabości: można było go jedynie odesłać za pomocą narysowania gwiazdy z nakładających się na siebie dwóch trójkątów równoramiennych , nie kończąc zamykać jednego ramienia powstałej gwiazdy, postawić po środku naczynie wypełnione krwią czarnego barana gdy demon wejdzie do środka zamykamy ramie trójkąta i posypujemy pijącego krew demona popiołem z suszonych liści jałowca
Z Księgi Nik'a Blacken'a 


5.1 Wendiego (Nadrzędny)

Wendiego - człekopodobne ponad naturalne stworzenie, spokrewniony z wilkołakami. Żywi się ludzkim mięsem, wiele osób utożsamia ich z kanibalami. Wendiego w odróżnieniu od wilkołaków nie przybiera postaci wilka (cały czas jest w tej samej) jednak pod czas pełni jest silniejsi, Ma ostre pazury i kły, może mieć nawet do 4 metrów wysokości, jego chude ciało pokryte jest szarą skórą, ma również wiele cech wilczych. Tak jak wilkołak może przemieniać śmiertelników, nie wiadomo jak to dokładnie działa. Przebywa pod ziemią, w jaskiniach lub kopalniach, czasem można go spotkać w lasach.
Zalety: ostre pazury i kły, potrafi naśladować ludzki głos (dowolny, może brzmieć jak osoba nam znana), silny, szybki, dobrze potrafi się ukrywać, 
Słabości: Zabić go można spalając go, lub srebrem. Przed Wendiego chroni również symbol anasazi który przypomina nieco słońce, ( można bestie zamknąć w środku narysowanego znaku ale to go nie zabije)
Z Księgi Raven Blackwood


5.2 Kitsune (Nadrzędny)

Kitsune- inna nazwa to lisołaki, należą do zmiennokształtnych,  wyglądają jak zwykli ludzie. W postaci ludzkiej jedyną widoczną gołym okiem oznaką nadnaturalności są świecące oczy. W postaci lisiej mają od 1 do 9 ogonów Im więcej kitsune posiada ogonów, tym jest mądrzejszym i potężniejszym, aż do najpotężniejszych dziewięcio-ogoniastych. Kitsune mają problem z językami. Zdarza się im mówić po japońsku, choć wcale go nie znają.
Zalety: mogą w dowolnym momencie przybrać postać lisa, mogą również manipulować snami i podświadomością, uprawiają również magię
Słabości: są podległe wilkołakom, boja się ich, ich moc osłabia również nie spełniona obietnica, można również zabić poprzez odcięcie prawdziwego ogona
Z księgi Zhavii Lightwood 

5.3 Kojotołak (Nadrzędny) 

Kojotołak- inna nazwa wilkokojot , Jest bardzo rzadko spotykanym zmiennokształtnym pół kojotem, pół człowiekiem. Są bardzo podobne do wilkołaków. Bardzo rzadko spotykany.  W realnym świecie uznawane są za mit lub wymyśloną opowieść.
Zalety: Szybka regeneracja, zamiana w kojota
Słabości: Wilcze ziele , naboje srebro, ołów , ultradźwiękowe urządzenia, niektóre mogą ,,utknąć" w postaci kojota, tylko alfa może je przywrócić
Z księgi Zhavii Lightwood

5.4 Jaguarołak/Wilkojaguar (Nadrzędny)

Jaguarołak- inna nazwa wilkojaguar - zmiennokształtni,  w obu postaciach mają świecące zielone oczy. Są gwałtowne i nieprzewidywalne
Zalety: zmiana w jaguara, podczas nocy, ostre, wielkie kły, cechują się siłą, wyostrzonymi zmysłami.
Wady: Urządzenia ultradźwiękowe im szkodzą.  Żółte ziele, osłabia. Zabija ołów i srebro
Z księgi Zhavii Lightwood 

6.1 Faerie (Nadrzędny)

  Faerie (ang. Faeries) - potomstwo aniołów i demonów. Są odgałęzieniem  rasy czarownic. Zajmują się magią, nie potrafią kłamać, ale są mistrzami w zwodzeniu i kreatywnej prawdzie. Podczas wojny zawsze stoją po stronie, którą uważają za wygraną, zawsze za pomoc/przysługi oczekują czegoś w zamian 
Zalety: władają magią, potrafią dobrze manipulować i zwodzić rozmówcę.
Słabości: nie potrafią kłamać, aby je pokonać należy zdobyć ich zaufanie wtedy łatwo jest ich zabić, przebić lub odciąć głowę 
Z księgi Zhavii Lightwood


6.2 Dżinn (Nadrzędny)

Dżinn - pozostałość po energii zmarłej czarownicy. demon i duch powstały z czystego ognia bez dymu.  (w niektórych wersjach wierzeń z czystego płomienia oraz obłoku pary), które posiadają nadnaturalną potęgę i są niewidzialne, mogą jednak przyjmować dowolną postać (człowieka, zwierzęcia lub potwora). W niektórych wierzeniach stanowią trzecią kategorię rozumnych istot stworzonych przez Boga (obok aniołów i ludzi). 
Zalety: korzystają z bez ograniczonej magii. Są potężne, długowieczne, są niematerialne przez co mogą przybierać dowolną postać. Mogą rozpływać się w czarnym dymie. 
Słabości:  Aby pozbyć się dżinna trzeba znaleźć zwłoki czarownika z którego powstał dżinn. Spalić doszczętnie zwłoki i uwięzić moc w złotym pierścieniu. Czarownik za pomocą zaklęć może sobie w pewnych wypadkach dżinna podporządkować (np. zmusić do spełnienia trzech życzeń)
Z księgi Alana Huntera 

6.2a Ifrit (Nadrzędny)

Ifrit - Podgatunek dżinna.  Uważany za szczególnie złośliwego i niebezpiecznego. Najpotężniejszy pośród dżinnów. Miał się wyróżniać wysokim wzrostem i wielką mocą. Ifrit'em stawała się czarownica która zmarła nagle i nie została pochowana. Ifrity posiadają magiczną moc i są nieprzewidywalne. Żaden z ifrit'ów nigdy nie pracował dla kogoś, kogo nie chroniła pieczęć Salomona, która zawierała wyryte sekretne imię Boga, a tym samym posiadała moc ujarzmiania demonów, oprócz Iblisa (Azazel, diabeł). Ifrity mogły łączyły się w pary, posiadać potomstwo, a także przybierać postać ludzi i poślubiać kobiety. Posiadały skrzydła przypominające skrzydła nietoperza, dzięki którym wzbijały się w powietrze wśród czarnego dymu  
Zalety: korzystają z bez ograniczonej magii. Są potężne, długowieczne, są niematerialne przez co mogą przybierać dowolną postać. Mogą rozpływać się w czarnym dymie oraz lewitować w dymie. 
Słabości: Można pozbyć się ich jak w przypadku dżinna. Jeżeli jednak się to nie udało trzeba go odesłać poprzez rytuał 
Z księgi Alana Huntera

6.3 Wróżka ( Nadrzędny )

Wróżki są podgatunkiem czarownic. Mówi się że są spokrewnione z upadłymi aniołami bądź dziećmi Adama i jego pierwszej żony Lilith. Jest wiele gatunków wróżek a ich nazwa wywodzi się od losu i przeznaczenia. Wzmianki o wróżkach można spotkać w mitologi celtyckiej, nordyckiej. Wszystkie gatunki wróżek łączy niewielki wzrost. Lecz wygląd zależy od gatunku. Wraz z elfami zamieszkują świat duchów. Gdzie czas płynie inaczej. Uwielbiają dobrą zabawę: tańce, uczty, alkohol. Do swojego świata zapraszają również śmiertelników. A żeby opuścić ich świat trzeba przestrzegać żelaznych praw. Wróżki często utożsamia się z UFO. ( Wróżkę widziałem kosmitę nie )
UWAGA ŁOWCY: Nie wszystkie wróżki się zabija. Nie wszystkie wróżki są szkodliwe, cześć gatunków wróżek utrzymuje świat w pewnym porządku. Zabijając lub obrażając wróżki można narazić się na ich gniew. 
Zalety: Wszystkie wróżki są nieśmiertelne, wiecznie młode. Potrafią przewidywać przyszłość, mówi się że znają odpowiedz na każde pytania. Różne gatunki mają różne zdolności. 
Słabości: Każdą wróżkę można zabić żelaznym ostrzem. Jak demony parzy je sól. 
Z księgi Alana Hunter'a

6.3a Wróżka Zębuszka ( Nadrzędny )

Wróżka Zębuszka Jeden z gatunków wróżek. Wzmianki można spotkać w wierzeniach nordyckich. Wikingowie bali się Wróżki Zębuszki i jej nadprzyrodzonych zdolności. Wróżka Zębuszka jest jednym z gatunków które powinno się zabijać. W pojedynkę przemierzają świat w poszukiwaniu zębów. Wróżki Zębuszki zjadają zęby najbardziej odpowiadają im mleczne zęby dzieci. Lecz zadowala się również stałymi dorosłych. Jednak sama nie może ich odebrać  przez co przekupuje dzieci prezentami. Wróżki Zębuszki nie posiadają własnych zębów.Mają  spiczaste uszy, włosy w każdym odcieniu fioletu. Szarawy odcień skóry i czarne martwe oczy. Z pleców wyrastają małe błoniaste skrzydełka. Wróżka Zębuszka może zawładnąć duszą ofiary której otrzymała ząb. 
Zalety: Wszystko co łączy wszystkie wróżki dodatkowo manipulacja ludźmi. Może doprowadzić aby dwie osoby na wzajem wybili sobie zęby. Dotknięciem zamienia coś nie wartościowego w wartościowe. Opętuje właścicieli zębów które zdobyła. 
Słabości: Takie same jak inne gatunki żelazne ostrze, sól 
Z księgi Alana Hunter'a i Nik'a Blacken'a

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz